HTML

cerka

"Mindig is tudtam, hogy a meetingek nem azt a célt szolgálják, ami miatt állítólag összehívják őket, de most már azt is tudom, mi ez a cél: a művészet." K.N. , kubista projektmanager

Friss topikok

Elvtársát rajzolta le Kádár János a kommunista mítingen

2008.01.25. 16:53 Tbg


Hogy a firkálgatás már a kommunizmus idején is a széles, tanult néptömegek sajátja volt, arra maga Kádár János szolgál bizonyítékkal, aki ezt a csodás kordokumentumot hagyta ránk egy csehszlovákiai kommunista pártértekezleten üldögélő, neve elhallgatását kérő kommunista vezetőről.

A képet Kádár 1967 áprilisában rajzolta Karlovy Varyban az európai kommunista és munkáspártok értekezletén, egy évvel azután, hogy odahaza éppen a setét kommunizmus gazdasági mechanizmusának reformjáról döntött. A rajzot Huszár Tibor Kádár c. 2006-os monográfiájában találtuk.

Az imperialista gyökerű rockabilly irányzat kommunista követőjének titokzatosan lefittyedt szája sarkán túl a felső mezőben látható kommunista nemzeti zászlók sorozata hozza izgalomba a befogadót. Mit ábrázolt az alkotó Kádár? A tanácskozás helyszínének sematizált rajza? Vagy jegyzetek a Magyar Népköztársaság nemzeti lobogójának reformjához?


Bónusz: Épp egy cikk miatt telefonálgattam, amikor az APEH formaborítékának hátoldalán próbáltam felidézni a pártértekezleten skiccelgető Kádárt.

Szerintunk: (5/5)
Szerintetek: (3,5/5)

148 komment

Címkék: kádár jános

A bejegyzés trackback címe:

https://cerka.blog.hu/api/trackback/id/tr99311442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyekk 2008.01.25. 21:27:46

Kádárt nem a rajztudásáért szerettük (szeretjük)

VV7 Atuska 2008.01.25. 22:05:01

Úgy látom ám, ez sem ötágú csillag! :-)

states 2008.01.25. 22:05:08

nyek: Nem, nem a rajztudásáért, talán csak mert engedélyezte a háztájit, meg mert még a 301-est is felparcellázta...

Tóth Ágas 2008.01.25. 22:23:07

Kádár tette azzá ezt a népet, ami.

rexter 2008.01.25. 22:45:07

a masodik sorban a balrol masodik zaszlon egy kerekesszék található? :D igen találó!

rexter 2008.01.25. 22:45:37

vagyis balrol az elson, bocs :)

Caroberto 2008.01.25. 23:07:47

kádár jánost semmiért se szerettük, így a rajztudásáért se. valóban ő tetté azzá a népet ami: gerinc, hazafiság és remény nélkülivé... köszönjük szépen...minden mai problémánk gyökere az ő rendszerében gyökeredzik!

Sikin 2008.01.25. 23:45:38

szergely!

Amellett, hogy nem vagy méltó a nevedhez kérlek ne általánosíts. Az akkor élő emberek (nem a mai elbutított fiatalok, akik nem éltek akkor) nagyrésze szerette Kádár János! És ugye csak vicc, hogy minden az ő hibája, Trianontól a vesztes világháborúig, a holocaustig. Mert ezek gyepálták meg legjobban a magyarságot!

Viva Kádár!

nevetőharmadik 2008.01.25. 23:53:36

szergely!

Kádár alatt valóban sokakból kiveszett a gerinc, hazafiság, remény (bár azóta még többekből). Viszont, hogy minden problémánk gyökere Kádár miatt van, nem igaz: olvasd el mondjuk Mikszáthtól az Új Zrínyiászt, nem hosszú, de döbbenetes élmény lesz!

A rajzok pedig jók.

Bakkerovics Bakker 2008.01.26. 00:08:51

nyekk 2008.01.25. 21:27:46
Kádárt NEM szerethetjük. Mint ahogy más véreskezű népnyomorító diktátort sem szerthetünk.
Szerintem.
-
Szálasi rajzokat is őriz a levéltár?
-
Esetleg lesz néhány eredeti iluszráció a Mein Kampf-ból?
-
Nem értem, mitől ilyen szelektív egyesek memóriája, hogy megengedi magának, még akár csak sugallva is, hogy ez a faszi a többi bolsevista szemétládával együtt nem üldözendő bűnösök.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 00:27:32

SNE: 1. A mai magyar valóság kádárjánosa a mi Orbán Vigyorunk.

2. szelektív memória ? fogadok, hogy te nemhogy emlékezel, de még információd sincs a "létező szocializmusról".

gromek7 2008.01.26. 00:31:44

Ték it ízi kedves sne! Az egész csak nézőpont és történelmi távlat kérdése. Neki is elfelejtik majd,mint akár Ferenc Jóskának vagy Szent Istvánnak.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 00:34:56

továbbá a Szálasi- és Mein Kampf-os, perverzen képmutató műfelháborodásoddal fordulj bizalommal a jobbikos-fideszes elvtársakhoz

malkavita 2008.01.26. 00:50:09

Sikin: Ez most komoly? Mindenki szerette Kádárt?? Én még gyerek voltam, amikor ő átadta a stafétabotot, de biztos, hogy nem szerették nagyon sokan. Bár viszonylagos jólétet teremtett, kölcsönből, elég csúnya dolgokat is csinált, főleg 56-ban. Persze fontos, hogy ne általánosítsunk, talán tevékenységének valamennyi százaléka (nem túl sok) lehetett viszonylagosan hasznos és fogyasztható, de szerintem a Viva Kádár erős túlzás. Egyébként a rajz elárulja mennyire a kommunizmus volt a vezető gondolkodási menete, a sok csillag...

dr. suck-o-mat 2008.01.26. 00:52:26

szálasi nagyszerűen rajzolt. suttogo.mozgalom.org/konyv.php?x=bortonnaplo - színtiszta öröm már nézni is.
persze az ilyesmi egy vezérkari őrnagytól (szemben a kőfaragókkal, balerinákkal és írógépműszerészekkel) talán el is várható.

dr. suck-o-mat 2008.01.26. 00:57:59

és mielőtt valaki azt mondaná "klasszikust csak pontosan" közlöm, hogy álmos vagyok.

dr. suck-o-mat 2008.01.26. 00:59:40

ezért ma már nem operálok.

dr. suck-o-mat 2008.01.26. 01:00:11

csak még ezt az egyet befejezem.

por 2008.01.26. 01:05:32

nincs valami újabb? esetleg a koponyáról egy fotó?

dr. suck-o-mat 2008.01.26. 01:05:43

áh, tudtam, hogy nem lett volna szabad netezni közben. na most aztán majd megint jönnek a hozzátartozók hőbörögni, hogy "megölte, megölte maga barom állat"... mentem volna bölcsésznek.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.26. 01:16:04

Egyetértek S.N.E-vel. Miért is kéne szeretni valakit akinek több száz ember vére tapad a kezéhez? Többet között Nagy Imre vére is.
Vagy ezt is felejtsük el?

ministráns (törölt) 2008.01.26. 01:23:46

(Szálasi nem vezérkari százados volt ?)

a "Viva Kádár !" meg vélem, hogy szarkazmus volt, és tessék orbánvigyori nagymaszturbációkra kijárni, ha érteni akarjuk a fonákját.

(igen, 94 óta mindenről ez az egykor vérliberális köntösű, de pusztán csak ravasz, és fajtájára oly jellemzően jól számító cigánygyerek tehet - Kádárékat például túléltük, őt már nehezebb lesz, és csak sok áldozattal, SEMMIÉRT)

Kádárt, ha tisztelni, csak egyvalamiért lehetett: amit csinált, azt komolyan is vette.

Azóta se.

mikka 2008.01.26. 03:41:25

Nyekk

mi a kurva anyadat lehet szeretni egy a hazajat elarulo, diktaturat fenntarto gyilkoson?
El kene mar gondolkodni azon hogy ennyi erovel sztalint is lehet szeretni, es ha ezen a vonalon haladunk akkor hitlert miert felejtenenk ki a sorbol? Szeressuk mar ot is nem???

Buta es sotet magyar vagy te is mint az a masik kb 3 millio felnyugdijjas es nagyon ertelmisegi.
Gratulalok.
Most kezd el fikazni azt a partot amit en ugyan nem elmitek de ilyenkor altalaban ez kovetkezik...
De hat nem is tudtok mit tenni...6 ev ostoba kormanyzasat nem is lehet maskepp eltuntetni csak ugy ha masra mutogatunk.
Szavazzatok ujra mszp-re es elobb utobb valaki loni fog.
Remelem....

\\\"jollátó\\\" 2008.01.26. 05:32:33

Egy olyan ember vagyok, aki mindezeket átélte, sőt még régebbi álapotokat is. Soha semmilyen szervezetnek, gittegyletnek nem voltam tagja..Igy talán indulat nélkül csupán a tényszerűség kedvéért: Nem a "kádárizmus" vezetett oda ahova jelenleg vagyunk. Néhány előzmény: I világháború Tanácsköztársaság...különböző forradalmak, (vagy bármik) II. világh. szovjet "felszabadítás"..Ja vesztes ország voltunk...német kifosztás...orosz, amerikai bombázások... billegő kormányzat ki mellé is álljanak...keleti terjeszkedési vágy...Nos csak dióhéjban ennyit. 1944-45 pártviszályok a hatalomért...Rákosi!!! ő mit is csinált? Nagy Imre...Mindszenti és még sok név...Nos az akkori állapotok politikai hátterét elemezzék ki azok, akik "vakon" és nem tárgyilagosan szólnak hozzá. Tény, hogy Kádár sem volt kiemelkedő, az ország népe érdekében tevő személy. Volt benne egyéni karriervágy, hatalomvágy... és sok talpnyaló... erőszakos tulajdon átalakítás, de.. kik is diktáltak? Úgy a háttérben. Mennyien voltak az "ideiglenesen hazánkba állomásozó" katonaság? Nos a jelenlegi fiatal "tehetségek" mit tettek volna akkor? Az akkori vezetésben is voltak gondolkodok, csak el is "tűntek" szépen. Fiatalok! Nincs joguk olyanról ítélkezni, talán nem pontosan, amit nem éltetek át, hiszen a jelent kellene igazán formálni, tervezni, mondjuk összetartással. Szóval elég csúnya a reakció... Elmúlt, hagyni kéne a régi történéseket...

HarryPotter 2008.01.26. 06:49:01

jótálló: teljesen igazad van. Kádárról nem lehet az itt lévő szovjetek nélkül véleményt formálni. Nem azt tette Kádár, amit akart, hanem amit engedtek neki. Ebben a kontextusban kell ezt nézni. Etől persze sokmindent rosszul tett, és messze nem makulátlan. Nem is akarom védeni. De óvatosan ítéljünk. És főleg: hallgassuk meg, aki felnőtt fejjel végigélte.

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.26. 06:53:16

Egyetértek a "jollátó"irásával.Át kellett volna élni azt a rendszert,hogy véleményt tudjunk mondani.
Nem a multat kell emlegetni,hanem összefogni,hogy ez az ország előbbre jusson.
Mindeni születhetett volna,olyan "rétegekbe",amit ma néhányan megpróbálnak megfélemliteni.Ez nem vezet sehová!A gyülölködés,harag nem visz előbbre!
Mindenki a maga "portáján"próbáljon segiteni másoknak,hogy Ő is emberibb körülmények között éljen.
Ezt jó lenne,ha olyan emberek is magukévá tennék,akiknek igazán anyagilag,beosztásban van erre lehetőságük.
Mindenkinek becsülettel,lelkesedéssel kellene végeznie azt,ami a feladata!!!!!
Családját boldoggá tenni,nem pedig uton ,utfélen szidni valamit,vagy valakit.
Ez felemészti azt az erőt,amit a feladataira kellen forditani!
Sokan a kocsmákba "menekülnek" a problémák elől,
mindig másokat okolnak mindenért.Valószinü, hogy egy "önvizsgálat" többet érne.
Mindent megteszek azért,ami éppen most a feladatom?

Hoffy 2008.01.26. 08:22:14

Én éltem már a kádárizmus idején. Szörnyű volt, mert a beszélőt terjesztettem, rendszerint hangot adtam az a nézeteimnek, ezért olyan sokszor büntettek meg, hogy így a kommunizmus anyagi támogatójá váltam. Soha nem léptem be hozzájuk. A szüleim kulákok voltak és így mindenüket elvették,ezért ma sincs kártalanítás, mi pedig csak élhettünk, ha ezt annak hívták. Kádár pöffeszkedett a talpnyaló csapatával, akik közül ma is sokan mindkét oldalon, a kormányba vannak. Igen a kádár és még a ma is élő gerinctelen talpnyalóinak köszönhetjük azt, hogy ennyire balkáni az ország. A rendszerváltás nekem semmit nem hozok és most is csak egy albérletbe élek munka nélkül. De ez is csak azért van mert még ma is hatalmon maradtak a hozzánemértő önző, ex kommunista, embernek nevezet lények. Számukra akkor sem és ma sem a nép jóléte volt a lényeg. Ezek a kádártól tanultak meg lopni, és csalni, valamint az elnyomást is tőle örökölték. Mindegy melyik oldalon vannak. Egyik se jobb, mert a múltja kisért és zsarolható. Aki akkor nem volt talpnyaló az úgy élte meg, hogy rab a saját hazájában, ma legalább utazni lehet. Akkor ez csak elvtársaknak volt lehetőség. Igen az Oroszok is beleszóltak de voltak önkéntes jelentkezők a véghezvitelre, mint a gazember kádár és hordája.

ae2 2008.01.26. 08:22:58

Az ördög a részletekben rejlik: a Karlovy-Vary-t pontos i-vel írta. Nehogymá' túl arisztokratikusnak tűnjön, vagy szimplán fogalma sem volt...

2008.01.26. 08:30:18

Hoffy: Te vagy az a Tipikus polgárfigura aki Eleve vesztesnek érzi magát és a küzdelmeivel ( elvekkel) próbálta megváltani a világot...Pedig..lehet, hogy kapcsolatokat kellett Volna mellette építgetni mint az oly Sokan tették...akik közül sokan Dolgoznak. És kockáztattak, próbálkoznak Itthon v. külföldön a Jobb és Szebb életért....úgyhogy Nem az általad Soha nem ismert Kommunista elvet való KOmmunistát hibáztasd ( akikből már Régen egy maroknyi ember maradhatott) hanem Magadat....mondom Én: 37 évesen:)))Utazni piros vagy kék útlevéllel lehetett Csak azt szívatták aki Ügyetlen volt, vagy szándékosan próbált a Jövőre mártír lenni:))) a többiek ( mint pl.: Orbán inkább Oxfordi ösztöndíjjasként lett politikus:)

grind 2008.01.26. 09:25:19

EZ AZ EMBER EGY EGYSZEÜ BÜNÖZÖ ÖRÖKRE ELKELL FELETENI

szittya 2008.01.26. 09:36:55

Az összes kommunista egy rohadt patkány. Élükön ezzel a tömeggyilkos kádárral , szomorú hogy ezek túlélték a rendszerváltást. A II. világháború után felelősségre vonták a nácikat, ez nálunk miért nem történt meg 89-ben? A nácik fele annyi rosszat nem tettek mint ezek a patkányok.

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.26. 09:46:14

50-ben születtem.A nagypapámat elvitték egy kis "málenkij robotra"Nem tért vissza!Nagyikám itt maradt 3 gyerekkel, majd elvették,amilyük volt.Kulákok lettek ők is.Nem keseredett el.Tanitatta az apukámat, és az egyik hugát .Pedagógusok lettek.Szivvel lélekkel tanitottak.Ott éltünk,ahol még villany,bolt sem volt.A tanitványai közül sokan egyetemet,főiskolát végeztek.Nyáron szemléltető eszközöket festett,fizikához,kémia kisérletekhez összeállitott.Saját pénzén vette meg a hozzávalókat.Sokat olvasott,rengeteg könyvet,ujságot vett meg,hogy a tanyán se maradjon le a világ dolgairól.KEVÉS PÉNZT KERESTEK AZ ANYUKÁMMAL,DE A KERTBEN MINDENT MEGTERMELT,ÁLLATOKAT TARTOTT,IGY PÓTOLTA A FIZETÉSÜKET.NEM HALLOTTAM TŐLÜK SOHA,HOGY A FIZETÉSÜKET KEVESELTÉK VOLNA.MINDIG LELKESEK VOLTAK,HOZZÁNK MINDIG ELJÖHETTEK A FIATAL KOLLÉGÁK BESZÉLGETNI,KÁRTYÁZNI VAGY ÉPPEN VACSORÁZNI,HA MÉG ZSIROS KENYÉR VOLT A VACSORA!
NAGYIKÁM SOHASEM PANASZKODOTT,NEM SZIDOTT SENKIT.
Ugy tudta a gyerekeit felnevelni,hogy éjszakákon át varrt a falu lakóinak ,ahol élt.Torták sütését vállalta lakodalmakban. Müvelte azt a kis földet,ami a hegyen volt.
Mindig annak a gyerekének segitett,nem pénzzel,hanem eljött hozzánk és megjavitotta a varrnivalót.
Szép kort élt meg, pedig még asztmás is volt.A legkissebb gyerekénél élt haláláig.Sok mesét olvasott a dédunokájának.
Igy kellene NEKÜNK IS CSELEKEDNI.!!!!!!
őK MÉG MINDIG PÉLDAKÉPEK LEHETNÉNEK NAGYON SOK EMBERNEK,MERT TETTÉK A DOLGUKAT!!!!!

zsarg.on 2008.01.26. 09:50:41

Aki kádárt méltatja, az a valamennyi diktatúrát méltatja, függetlenül a diktátor személyétől...

Ne kezdje el senki a "puha", meg "lágy" diktatúráról való agymenést, mert a diktatúra is olyan, mint a sz.r, mindegy, hogy lágy, puha, barna vagy vörös, attól az még sz.r marad

retro22 2008.01.26. 09:54:10

Az előttem írtakhoz. Kádár János majdnem két évtizede halott. Vagyont annyit sem gyűjtött mint hajdan egy "kulák gyerek" egy év alatt. Vezető politikus egy vesztes háború és az arra rátevő '56 után lett. '72-ben 3 műszakba járó melósként a saját és a feleségem jövedelméből Zsigulim és szöv. lakásunk volt. A fiatalok ne azokat a régi időket köpködjék, amelyről személyes tapasztalatuk nincs. Foglalkozzanak a mai dolgokkal és döntsék el jó vagy nem nekik ez és az szerint cselekedjenek. Tudjunk többet tenni, mint Kádárt szidni mindenért, nem volt Isten vagy Szent, ne nevével káromkodjunk, ha valami nem megy jól. A teljesítmény hiány nem biztos, hogy nála volt, hanem valaki másnál van. Véleménytől függetlelül: üdv. Barátaim.

Rocky 2008.01.26. 10:06:30

„Történelmileg én is mindent másképpen látok (…)
Hogyha én harminc év távlatából nézem, akkor én mindenkit sajnálok .(…)”
Kádár János, 1989. április 12.

szép "magyaros" mondatszerkesztés...

"Kádár János gyáva ember volt. Élete minden szakaszában, minden próbatételénél üzembiztosan gyáván és méltatlanul viselkedett. Sokszor nyilvánosan is sírva fakadt. Alattomos és ezért kegyetlen és kíméletlen ember volt. Sunyi volt, számító és igencsak gyakorlatias. Nem volt művelt, de jó eszű volt, jó volt az ütem és a taktikai érzéke is. Idővel türelmes, halogató, kiváró, a nyulat a bokorból kiugrasztani képes, tekintélyes politikussá nőtte ki magát."

"Kádár életében tehát nem volt semmi nagyszabású. Igazi antihős volt, akinek pályafutását árulások, cserbenhagyások, megfutamodások, megalkuvások szegélyezték. Nem volt benne érzelem. Nem szeretett senkit. Nem volt gyereke. Nem voltak nagy szerelmei. Nem voltak igazi barátai.

A hatalom volt az élete. Mindenre hajlandó volt azért, hogy hatalomban maradhasson. Mert azt hitte, amíg hatalma van, addig nem kell félnie. Azt képzelte, ha hatalma lesz, megszűnik majd az a rettenetes, szűnni nem akaró félelem, ami megkeserítette az életét, ami miatt mindent és mindenkit elárult."

"Kádár rendszere egyre emberarcúbbnak mutatta magát. Kádár pedig egyenesen az antivezér pózát találta ki magának. Ő volt a nép egyszerű fia, az volt és az is maradt: szerény és puritán. Rózsadombi villájában tyúkokat tartott, hokedlin ette a grízes tésztát, legfőbb szórakozása pedig az olvasás és a sakkozás volt. Tv-t, filmeket is csak hébe-korba nézett. Jó, jó vadászni szeretett, de biztos azt is csak az idelátogató magas rangúak miatt, szolgálatból. Miután totális diktatúrában éltünk, ahol a tömegtájékoztatás teljesen gleichsajtolva volt, Kádár a suttogó propagandára bízta azoknak a gondosan kimunkált legendáknak a terjesztését, amelyek imázsának tökéletesítéséhez kellettek. Hogy, megkínozták Rákosi börtönében. Hogy, letépdesték a körmeit, és a szájába vizeltek. Hogy, szegény Kádárnak esze ágában sem volt Nagy Imrét és a többieket kivégeztetni, minden a szovjetek követelésére történt. Ezekben a legendákban Kádár tettesből áldozattá vált, olyan áldozattá, akivel az áldozattá tett ország azonosulhatott."

A tanulság talán ez lehetne:

"A Kádár rendszer minden tapasztalatát a jelen és a jövő szolgálatába kell állítanunk. Tanulmányoznunk kell, fel kell térképeznünk minden szegmensét, meg kell értenünk minden alkotóelemét, hogy megőrizhessünk belőle mindent, ami értékes, és magunk mögött hagyhassunk mindent, ami káros, meddő és vállalhatatlan teher. Szakítanunk kell végre minden folytathatatlan és működésképtelen hagyatékával. Ezt a feladatot még nem végeztük el. Ezért tartja a kádárista múlt fogságban a jelent.

Ki kell beszélnünk magunkból ezeket a szörnyű görcsöket, meg kell értenünk a múltunkat, hogy megérthessük magunkat és egymást.

A megosztottság és a szembenállás ideje lejárt. Most a tanulás, a megértés, a kibeszélés és a megbeszélés ideje jött el.

Kezdjünk neki!"

idézetek Schmidt Mária beszédéből

ministráns (törölt) 2008.01.26. 10:11:13

"Aki kádárt méltatja,"

aki a fentiekből EZT veszi ki, annak legyen rossz a lelkiismerete, nem pedig nekünk, akik megtapasztalták azt a kort.

ha én újra undorodni akarnék a már halotnak hitt MSZMP agit-prop tömegtájékoztatástól, akkor a hírtv-vel és egyéb szervilis (echotv és társai)feltámadt zombisajtóval kínoznám magam

jelen állás szerint MÁSOKNAK vannak ilyen ferde hajlamaik, a múlt közelségéből semmit nem érezve, vagy ami rosszabb, cinikusan letagadva

"Aki kádárt méltatja, az a valamennyi diktatúrát méltatja, függetlenül a diktátor személyétől..."

erről a tüntetően hamis moralizálásról az amerikai konzervatívok jutnak az eszembe:

lángoló pallossal mennek a kamerák előtt liberálisoknak - de azért csak megkeresik a kisfiúkat a reptéri WC-ben, emailen és egyéb módokon, felajzott vágyaiktól gyötörve - tessék csak tájékozódni a szalayannamária-mentes valódi híroldalakon

szóval, lehet itt még kádár rendszer, erkölcsi züllés, visszacsúszás és csupa egyéb jó - és nem kell meglepődni azon, hogy honnan jön majd

nyekk 2008.01.26. 10:13:49

Ennyi agymosottat! Lefogadom, hogy aki itt köpködi a Kádárt, az vagy nem élt még akkor, vagy olyan sötét, mint a bivaly segge. Végül is nekem se jobb, se rosszabb nem lesz attól, hogy itt mit írogatnak a Kádárról, csak bosszant, hogy tudatlanságból, vagy rosszindulatból sokan olyan kapitális marhaságokat állítanak itt. Mert úgy merül fel a kérdés: kinek hiszek én; a saját szememnek (tapasztalatomnak), vagy a csökött agyú köpködőknek.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.01.26. 10:21:53


Kedves jóllátó, tényleg úgy látod, hogy keleti terjeszkedési vágyaink voltak? Ha most elvennénk tőlünk Csepelt az elkövetkező években egy picit nem azon ügyködnénk, hogy visszaszerezzük?
Kádárék pedig sajnos meghonosítottak egy olyan mentalítást, amelyik nem tudja előre lódítani ezt az országot. Ilyesmikre gondolok: ,,Elégedj meg a magad jólétével, a többiekkel ne foglalkozz", ,,Ő is ugyanúgy elintézi!", ,,Úgy is úgy lesz, ahogy akarják!", ,,Ne tegyünk semmit, abból nem kesz baj", ,,Csak ki ne rúgjanak, itt elleszek, 20-25 évig!"
És lehet, hogy ellenétben veled - hogy zavarosabb legyen a kép - úgy gondolom, hogy a népéért tevő ember volt, legalábbis tenni akaró, de haverjaival együtt egy olyan poshadtságot hagyott itt, hogy abból a ganyéból csak olyan szép virágok nőhettek ki, mint a jelen leadership.

Flea 2008.01.26. 10:26:51

Tessenek tisztelt Hölgyeim és Uraim egy kis Mikszáth-ot majd Illyést olvasni. Jé! Más korban, de a ma emberét találjuk ott. Magyar meg összetartás. Tetszettek hallani Mohácsról. Méghogy Kádár és a kommunisták tehetnek erről. Azt kap ez a nép amit megérdemel, Kádárostúl, Gyurcsányostúl, Orbánostúl. Nálunk a mutyizó nem is tudja, hogy mutsizik. Azt hiszi ez normális menete a dolgoknak. Ugyan kérem egy Kádár egész egyszreűen nem rendelkezett azzal az intelligenciával, ami kifordít magából egy népet (Lásd még a kis bajuszost nyugatra). Ugyankkor egy demokrata nem beszélhet Kádárról elnézően, mert ha nem is vezetője, aktív részese volt egy diktatúrának. És a fiataloknak meg kifejezetten feladat, hogy ítélkezzen, de nyílván az volna a helyes, ha mindezt megalapozott információk alapján tehetnék. Na ez hiányzik sajnos és ebben kitűnő rendszertváltó korosztálynak komoly szerepe van. Maszatolunk, meg államtitkosítunk. Ez van.

zsarg.on 2008.01.26. 10:28:10

Igen, retro 22, vót szép zsiguli, meg jó finom kóbász, meg szovetkezeti lakaaas, de jó vót..meg van 20 milliárd usd adósság, amit a most kell vissza fizetni..
nyekk! neked is biztos nagyon szép élményeid vannak abból a korból, munka nélkül üldögélni a 43-as építőipari vállalat pártitkári ülésén és jól megbeszélni a finom töpörtős pogácsa forgatása közben..TRÉFA
ministráns ezzel a névvelolna biztos nem írkáltál akkor, mert akkor tényleg megtapasztaltad volna azt a kort..

Rocky 2008.01.26. 10:30:55

Felmerül a kérdés:
-mennyi áldozata is volt a kádár korszaknak?
-halálos ítéletek (politikai)
-hosszú börtönbüntetés
-kitelepítés
-osztályellenséggé minősítés
-oktatásból való kizárás
-politikai alapon történő előléptetések stb.

Kisebb-nagyobb mértékben legalább a fél ország érintett volt (szenvedte), persze a pártüdülőből ebből misem látszott, a vidám kisztábor feledteti a felszín alatti rémségeket.

Akik most nosztalgikusan tekintenek a tescós tévéjük előtt, tescós élelmiszert rágcsálva a kádárkorszakra, azok akkor is valószínűleg ennyire akartak a dolgok mögé látni, mint most.

Holokauszt 6 millió áldozat
Világháború 50 millió áldozat
Komunizmus ??? millió áldozat
Rákosi-Kádár ??? áldozat

Elhiszem, hogy könnyebb bekötött szemű birkának lenni...
És nehezebb EMBER-ként SZABADON élni!!!

dr. Wilbur Swain 2008.01.26. 10:32:01

Ferenc József --> Ferencjóska
Kádár János --> Kádár apánk
"ha befogod a pofád, megtömheted a bendőd" - a magyaroknak ennyi épp elég is volt :(
de ez a blog nem erről szól
én Boros Péterre tippelnék a rajz alapján (ami nem is rossz egy irodagép-műszerésztől) :)

zsarg.on 2008.01.26. 10:37:05

Igen, szerintem is vagy Boros Péter, vagy celládám az

Sikin 2008.01.26. 10:41:50

Sok mindenben igazatok van, pro és kontra, én viszont még mindig azt állítom: az akkor élő, dolgozó emberek többsége szerette Kádárt, és jobban szerette rendszerét, mint a mostanit. Lehet, hogy ennek ára volt/van, de a tény tény marad: szerették.
És ez nem vitakérdés...

katamara 2008.01.26. 10:43:18

Itt nagyon sok alávaló írást olvastam. Én is a Kádár rendszerben nőttem fel, és a családom csak ebben az időszakban kezdhette embernek érezni magát. Mivel szegények voltunk, a Horthy-korszak
egyáltalán nem hiányzott sem a nagy-sem a szüleimnek.Én nagyon sok mindent köszönhetek a Kádár rendszernek. Akkor tudtam tanulni, dolgozni, emberhez méltó lakást kaptunk.
És egyik családtagom sem foglalkozott politikával.
Dolgoztunk és nem vártunk csodákat senkitől.Ráadásul otthon maradhattam Gyesen, mert így is megtudtunk emberi módon élni.
A jobboldalról csak annyit, hogy hazudnak vezérükkel az élen együtt évek óta egyfolytában.
És még ez a pojáca meri azt nyilatkozni, hogy ő hazug emberrel nem állszóba, nem áll le vitázni.
Jólenne ha Orbán és seggnyalói először önmagukba néznének.

Sikin 2008.01.26. 10:45:35

Ja, s még valami: én is minősíthetném azokat, akik ma pont a rendszerváltás igazi lényegét megformáló reformok ellen szólnak, de attól mert okokról beszélek (elbutított emberek), még a tény az tény: Gyurcsányt ma az emberek többsége nem szereti. Vagy minősíthewtném azokat az embereket, akik tíz/százezres nagyságrendben mennek vezérük, Ovi után az utcán (a sok birka), de a tény az tény: ma sokan szeretik a Fideszt... Sajnos...

Hoffy 2008.01.26. 10:47:58

Retro22
Tudod én éltem akkor és Zsigulija és szövetkezeti lakása csak elvtársaknak volt. Tehát te tuti az voltál, akkor pedig itt ne játszd a nagyot, az el nyomókhoz tartoztál.

Hoffy 2008.01.26. 10:51:59

Uninstall

Látszólag igazad van, de én megpróbáltam innen hivatalos útlevéllel is lelépni és disszidálni de nem sikerült. Nem a hazámat hanem a rabságot nem bírtam. Viszont a rendszerváltást nem a ma hangoskodó politikusok kaparták ki neked hanem az ilyen általad kispolgárnak nevezett személyek.

intruder884 2008.01.26. 10:53:15

Hoffy: "elnyomók"
Igen, a hőzöngő seggfejeknek, a magukat '56-os forradalmároknak tartó bűnözőknek és gyilkosoknak valóban befogták a pofájukat. Jól csinálták!

zsarg.on 2008.01.26. 10:54:11

Az én nagyszüleim és szüleim sem foglalkoztak SOHA a politikával..sajnos viszont az foglakozott velük. Az emberek többsége szerette kádárt,hát nem tudom..talán a abban a közegben amelyikben azok éltek, akiknek a többsége szerette. Ahol mi éltünk, ott többsége nem kedvelte.
Katamara, eltévedtél, ezt kádár rajzolta, nem a gúnárnyak.

Rocky 2008.01.26. 10:59:02

katamara!

Nagyon sajnálom és a fentiekben épp erről beszéltam, az olyan, egyszerű, szegény megvezetett embert, mint te.
Sajnos mivel az ember gyarló, a saját életminőségén méri le a rendszer létjogosultságát.
Ameddig ez nem változik, addig ebben az országban semmi sem fog változni.
Nem tudom miért gyűlölöd a jobb oldalt (élén Orbán Viktorral), mi rosszat okoztak ők az országnak, szemben a komunista pribékekkel (Rákosi, Kádár, Horn, Gyurcsány)?
De most komolyan kérdezem?
Persze sokkal viccesebb Hofival vagy a Heti Hetesben együtt röhögni a sok komcsi bérenccel a jobb oldali "fasiszta pribékeken"...

Sajnost ezt a mondat: "Én nagyon sok mindent köszönhetek a Kádár rendszernek!" "Ha nincs az előző rendszer, én nem lehettem volna ez-meg az..."

Pont erről beszélek, nem a képességek, a küzdés, kitartartás, tehetség alapján juthatott előre valaki, hanem ha engedelmes kutya volt, megkapta a csontot.

Sajnállak benneteket, remélem majd ezt a korosztályt is ellopja valaki társadalomból, mint áruló-jános csontjait!

Igaz titeket már ellopot a álballib média gyucsány bácsinak!

zsarg.on 2008.01.26. 10:59:37

ssg!

Elnézést szeretnék kérni a nevedben. Bocsánat.

Hoffy 2008.01.26. 11:03:08

Nyekk

Te exkommonista, ha te akkor jól éltél akkor te voltál és vagy agy mosott. Nem várható el tőled a reális vélemény alkotás. Ugyanis vörös a szemüveged, akkor is ha változtatod az érdekeidnek megfelelően a színét. Nem várom el, hogy megértsd a népet, mert te egy szűk sötétagyú kommunista vagy. Egyszer saját fülemmel hallottam, hogy két nő beszélgetett, mindkettő kommunista, az eggyik férje párttitkár volt. Azt kérdezte a kommunista ribanc a párttitkár feleségét, hogy a te fiad is abba az iskolába jár, mire az, dehogy, hogy képzeled a csőcselékkel együtt. Ott ha lett volna fegyverem le lövöm. Még hogy a nép a csőcselék. Mindig ezt hitték rólunk a kommunisták. Ezt igazolod te is. De más látszik, mert meztelen a király.

Hoffy 2008.01.26. 11:05:47

ssg vagyis nagy sseg!

Tudod amit nyek nevű elvtársadnak írtam rád is vonatkozik.

intruder884 2008.01.26. 11:08:38

zsarg.on!

Köszönöm a kedves bocsánatkérésedet "helyettem", de nincs rá szükségem. Nem ártana, ha beleolvasgatnál néhány ELFOGULATLAN történelemkönyvebe, mielőtt megkérdőjelezed a gyilkosokkal kapcsolatos álláspontomat.

intruder884 2008.01.26. 11:12:12

Hoffy biztos volt valami vaj a füled mögött mert aki rendesen tisztességesen tette a dolgát azt nem cseszegették a Kádár alatt, és nem is igazán akart lelépni az országból.

stanmore 2008.01.26. 11:14:01

Hoffy,igazad van zsigulija és szövetkezeti lakása az elvtársaknak volt ,de 800000 párttag volt,és akkor még nem számítottam bele a 3/3-okat,nameg aki nincs ellenünk azt is hagyták poshadni.
Egyébként ,ha vannak Szálasinak rajzai v. Hitlernek azt is meg kell őrizni ,mert dokumentum.

stanmore 2008.01.26. 11:16:02

ssg,azért azt is tedd hozzá, hogy nem volt szabad politizálni,kimondani az igazat,akkor békén hagytak

stanmore 2008.01.26. 11:25:07

Hoffy,ne általánosíts épp oly hülyén mint a komcsik ,azért mert volt egy buta liba,azért ez nem jelenti azt ,hogy a komcsik nevében nyilatkozott.Meglepődnél,ha tudnád ,hogy a mai jobboldal berkein belül hányan tartják a népet csőcseléknek.

Rocky 2008.01.26. 11:25:54

" ssg 2008.01.26. 11:12:12
Hoffy biztos volt valami vaj a füled mögött mert aki rendesen tisztességesen tette a dolgát azt nem cseszegették a Kádár alatt, és nem is igazán akart lelépni az országból. "

Ezt nem hiszem el, hogy 2008-ban még ilyen agyhalottak mászkálnak köztünk...

NA LÁTOD, ha most az lenne mint akkor volt, akkor téged már elvittek volna, a mostani rendszer elleni beírkálásaidért és az előző rendszer méltatásáért!

Te agymosott szolga. És mi számított VAJnak a fül mögött? A templomba járás? A kulák nagypapa, akinek volt 5 hold földje? Ha kint volt az apád tüntetni egyetemistaként 56-ban? Ha visszaszóltál a szakszervezeti bizalminak? Ha nem léptél be a kiszbe? HA volt 1000 dollárod?

Mocskos áruló a fél ország, és ennek sosem lesz vége ha a múltat nem beszélik ki rendesen, a tanulságok levonásával...

Rocky 2008.01.26. 11:32:23

Mindenkit megkérek, hogy ne hivatkozzon a NÉP-re.

A történelem folyamán nagyon sokan és nagyon sokszor hivatkoztak már rá és az mindenféle borzalmakhoz vezetett.

Általánosítás, próbáljunk minden embert önálló lényként kezelni!

Az utóbbi időkig NÉP=a társadalom egésze. Ebből jön a népakarat stb. Jelenleg ilyen közös akarat nincs. Mindenki mindenfélét akar és ez jó.

Hoffy 2008.01.26. 11:33:22

Stanmore

Igazad van a mai jobboldal között is több ex kommunista köponyegforgató van.

stanmore 2008.01.26. 11:37:17

Merenge,sok igazságot írsz,aminek az a konklúziója,hogy mint egy diktatúrában mindíg meg kellett húzni magát az embernek,nem lehetett nyíltan ellenállni.PL templomba lehetett járni még Rákosi alatt is csak nem feltűnően ,demonstratívan,és párttag nem köthetett templomi esküvőt,amiben volt is logika,mert vagy A v. B.Ki akarták szűrni az érdekembereket.Az egész rendszer alapelve az volt ,hogy a pártté a vezető szerep,ezért pozicióba nem is kerülhetett más.Ezzel a karrierista görények gyüjtőhelye lett a párt,ezek aztán most mind átszivárogtak a jobboldali pártokba,és ők lettek az igaz magyarok.Mert aki vállalta a változtatást a szembenézést a jogutódságot az maradt az MszP-ben v. maradt liberális SZDSZ-es.

mbarna 2008.01.26. 11:54:23

Srácok, hogy lehet már Kádár Jánost Ferenc Józsefhez hasonlítani? Persze, tudom én, Kádár volt az, aki magát Ferenc Józsefhez meg méginkább Deák Ferenchez hasonlíttatta, nyilván azoktól való a párhuzam, akik ezt tanulták az iskolában is.

Ferenc József is levert egy magyar forradalmat. De kötött egy kiegyezést is, és főleg: közelebb hozta Magyarországot Európához és az európai életszínvonalhoz, mint bárki az addigi 900 évben. Láttatok már képeslapot a századfordulós Budapestről? Hogyan hasonlítható ahhoz a képhez az, amit Kádár hozott össze?

Rocky 2008.01.26. 12:07:16

"ezek aztán most mind átszivárogtak a jobboldali pártokba,és ők lettek az igaz magyarok.Mert aki vállalta a változtatást a szembenézést a jogutódságot az maradt az MszP-ben v. maradt liberális SZDSZ-es."

Te ezt honnan veszed? ATV? RTL? Népszabadság? HEti hetes?

Nem értem ezt a fidesz elleni mérhetetlen gyűlöletet... A bűneik mértéke messze alulmarad az MSZP-SZDSZ népnyúzó politikájához képest.

Hogyan lehetne normális embernek jogutódságot vállalnia egy diktatúra pártjával (mszmp). Hacsak nem a pártvagyon privatizálásának reményében...

vtomi1 2008.01.26. 12:21:02

Érdekes dolgokat olvas itt az ember:)

Egyesek szerint,ha valaki nem élt abban a korban akkor nem utdja,hogy milyen volt a Kádár rendszer?
(török hódítás idején sem éltünk,mégis potnosan tudom,hogy milyen volt az élet akkor:))

Másik oldal szerint meg mindenki kommunista és hazaáruló,aki a Kádár rendszerben élt...:)

Mind a kettő elég vicces:)

isti77 2008.01.26. 12:43:31

Előrebocsátom, hogy 12 éves voltam az ún. "rendszerváltáskor" (ha tényleg az volt, akkor most miért... na jó, hagyjuk), így nem tudom, milyen lehetett átélni, főleg a "sötétebb" időszakát, tehát sem szidni, sem méltatni nem szeretném.
De, akik úgy gondolják, hogy akkor ment tönkre az ország, azoktól kérdezném, hogy azóta eladtunk mindent, amit lehet, hogy sikerült mégis az akkori nagyjából 10 mrd USD-ről jóval 60 fölé felküzdeni az államadósságot? 18 év alatt! Úgy hogy nem kellett újjáépíteni az országot, legfeljebb gazdaságilag (mit mondjak, k.... jól sikerült).
Tehát most jobban állunk, mint akkor?
Minden rosszindulat nélkül, aki meg tudja magyarázni, nagyon szívesen veszem.

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.26. 12:46:21

Hoffy,ha Te abban a korba éltél,akkor ne mondj ilyet,hogy szövetkezeti lakása és Zsigulija csak a párt tagoknak volt.
Nem tudom mikor születtél,de szorgalmasan dolgoztál,minden lehetőséget kihasználtál becsületes uton,hogy pénzt keress és spóróltál,akkor be tudtad fizetni a beugrót a szövetkezeti lakásra és a Zsigulira!!!!
Vagy nem szerettél dolgozni,tanulni,mit csináltál??
Állandóan a sebeidet nyalogattad?? Milyen borzasztó ez a rendszer? "Diszidáltál", és most nyugdijasként/amit külföldről kapsz/,szidod azt a rendszert?
Egy órát sem dolgoztál,csak elmélkedtél és elvártad,hogy valaki eltartson?
Miért nem tulóráztál,három müszakba dolgoztál, vagy tanultál volna egyetemen,főiskolán?
Most dolgozol,lenne munka,ugy gondolom erős férfi vagy,vagy nem, csak uszitani tudsz,aztán "ha lenne valami " akkor elbujnál valahová,hogy mentsd az irhád????!!!!!

Aerion 2008.01.26. 12:46:58

Olvasom: '...a dolgozó emberek többsége szerette Kádárt...' Szép nosztaliázó gondolat, fényévekre a ma világától. Nos tehát, érdemben reagálva, lehetséges, a rendszerét és rendszergyakorlatát viszont nem szerette, mert helyette képes volt egy sokkal rosszabbat megszavazni, mégpedig önszántából (lásd.:'csendes többség'), és még csak arra sem lehet hivatkozni, hogy félrevezették őket, mert a fordulat óta (1988) már eltelt 20 év, és mégis azokat tartják hatalomban, akik a Kádár János elárulták, hogy az új rendszerben a maguk pecsenyéjét sütögethessék, és beverjék az orrát bárkinek, öregnek, fiatalnak, terhes anyának és kisgyereknek, balosnak és nemzetinek, ha éppen érdekeiket fenyegeti. (Legalábbis a megvalósult gyakorlat szerint.)

mmmsss 2008.01.26. 12:52:26

Ott volt ahol lennie kelett, és tette amit tennie kellett.

Aerion 2008.01.26. 13:00:10

Másfelől, lassan egy éve lesz, hogy felásták Kádár sírját, kiemelték a fémkoporsót, lángvágóval felnyitották mint egy konzervdobozt, kirángatták belőle a mumifikálódott maradványok zömét, a koponyát és a csontok jelentős részét. Mindezt kora hajnalban a biztonsági szolgálat orra előtt, amely nem vett észre semmit. Állítólg. Hátrahagytak egy mázolt feliratot, hogy valami szent földben nem nyughat (Kárpátia), mert nyilván aki ilyesmit elkövet, az valami ilyet mindenképpen hátrahagy. Aztán jött az NBH, meg különleges nyomozati egység, meg a MSZP politikusok, hogy tűrhetetlen, tarthatatlan, fasizmus, hullagyalázás, szemét, mocskos, rohadt, egy fasiszta stb, stb. Az NBH különleges nyomozói fogadkoztak, hogy mostáaztánmegaztán már holnap és lecsaravjuk a tökeiket megaztán stb, stb. És most, eltelt egy év lassan, és semmi. Akkora a hallgatás az ügy körül, hogy a kihült tehénszar nem hallgat úgy a lelegelt mezőn, mint amilyen csend van ezügyben. Mire lehet ebből gondolni? Talán arra, hogy azok lopták el a csontokat, akik rálőttek a rendőrpalotára, meg akik civil létükre rendőrruhába bújva embereket vertek 2006. október 23-án az utcákon, és akik cigarettázva nézték végig a TV székház ostromát egy hónappal korábban? Én nem tudom.

vtomi1 2008.01.26. 13:20:38

Kedves mmmsss!

"Ott volt ahol lennie kelett, és tette amit tennie kellett."

Gondolom ezt Kádárra értetted.
Elég szomorú,ha valaki így látja:(

Egy diktátort nem lehet azzal "menteni",hogy csak a "nemzetközi körülményekhez igazodott".
Kádár elárulta a forradalmat,a hazáját.
Ő volt a szovjetek embere...

Szerencsére már nincs közöttünk,de amíg nem dolgozzuk fel a múltat,addig lesznek olyanok,akik nosztalgiáznak rajta és visszasírják (vagy a saját fiatalságukat sírják vissza,ami épp a Kádár korszakra esett).

Gróf 2008.01.26. 14:05:12

Kedves Merenge!

A nácik és a kommunisták között is a legveszélyesebbek azok voltak, akik vakon teljesítették a pártutasítást és az "igazukat" megfellebbezhetetlennek tartották. A bajok most is itt kezdődnek! Ismerős...???

ZöldszemM 2008.01.26. 14:07:14

Ő volt a szovjetek embere...
Ja !
Kis adalék : úgy 81 -82 -ben utazom egy 76 -os buszon. Előttem két, akkor középiskolás, olyan 15 -16 évesek. Beszélnek erről arról - lányokról, fociról stb. Maj mikor éppen a szovjet laktanyáknál húzunk, az egyik felnéz - köp egyet és annyit mond " a rohadékok ", a másik OK. Majd mintha mi sem történt volna, megy a szpics tovább a lányokról.
Ezek a fiatalok akik a szocializmus fénykorában születtek, a kádári jólétben cseperedtek fel - így 'tisztelték' a nagyszovjetúniót

Aerion 2008.01.26. 14:17:02

Ami miatt harmadszor is írok egy rövid jegyzetet az, hogy átolvasva a hozzászólásokat több esetben találkoztam olyan képzavarral (lehet akár a manipulálható olvasók figyelmének elaltatási technikája, amelynek segítségével liberál-fasiszta szellemi mérget csöpögtetnek az elméjükbe) amelyet nem lehet szó nélkül hagyni. Olvasom: Viva Kádár!; - majd ugyanez védelmébe veszi a gyurcsány fasizmust. Kedves olvasók! Oly éles kontraszt ez, amit ha nem lát valaki, csak azért van, mert túl közelről nézi. Tegyük helyre a dolgot! Kádár János az az ember volt, aki a kommunista rendszer és az aktuális szovjet érdek védelme érdekében a nemzet jelenkori (1956-os) életérdeke ellen fordult. Terror hatalmat vezetett be, hogy kiírtsa a nemzeti gondolatot korának politikai közélet felszínéről, balról és jobbról egyaránt, és sikerült neki, mert volt rá ideje. Hatalmának ideje alatt felnövekedett egy szellemi torzó, ami új magyar liberalizmusnak nevezte magát, és halálos ellensége lett nemző apjának, a Kádár-rendszernek, de nem azért, amit az elkövetett a nemzet ellen, hanem azért, mert saját érdekei útjában állt. Ez a mai magyar liberalizmus, ez az a politikai érdek és csoportosulás, ami vezeti, irányítja az országot. Tehát az, aki ezeket védelmébe veszi, miközben Kádárt méltatja ezen erők politikai támogatója. Baloldali, nemzeti egyre megy, a magyar nemzeti érdek ellensége. Ha Kádár ma élne, hatalmat kapna, árulói, akik ma szocialistának nevezik magukat és rendszergyilkosai, akik ma liberálisnak nevezik magukat lennének az elsők, akiket kötéllel jutalmazna. Aztán talán például rám is sor kerülne. Nem menekülnék el, szemben az előbbiekkel.

ZöldszemM 2008.01.26. 14:17:47

katamara : mint lehet mondani? jó alattvaló voltá !

invader 2008.01.26. 14:45:56

a nagy gazdasági átalakulás tudtommal nem 1966-ban, hanem 1968-ban volt

llll49 · http://www.midcom.hu/fabinternet.html 2008.01.26. 15:06:35

Fizikai munkát végeztem 89-előtt. Teljesítménybe
dolgoztam, amennyit termeltem azt ki is fizették!
Csak a mi vállalatunk készített évente tízezer
lakást. Volt bőven négyzetméter a lakásokban.
89- óta csökkent az építkezés megszüntek a munkahelyek, vállalkozóként nem lehet megélni
mert nincs megrendelés. Amim van , mindent 89-előtti bérből és fizetésből vettem. Azóta csak
annyi van , hogy sziten tudom tartani magamat.
Semmi előre lépés! A számítógép nem az enyém !

llll49 · http://www.midcom.hu/fabinternet.html 2008.01.26. 15:13:01

Munkanélküli lettem, manapság azt bűntetik aki
dolgozni akar. 89-előtt ez fordítva volt!
Eladósodott az Ország, a benne lakókkal együtt!!!
Soha nem volt ennyi szegény és lumplenproletár
Magyarországon !!!!

VOGAben 2008.01.26. 15:28:34

Jóapám 77-ben vette a Zsigulit és csak 80-ban lett párttag. Hoppá! Nem sok előnyre tett szert...
Nagymamám sokat mesélt a 45-öt követő korszakról, a fiatal éveik viszontagságaiba lehet, még én is belerokkannék semmi perc alatt.
Nosztalgia nincs a kor iránt bennem.
De ami bánt, a kommenteket olvasva is láttam hasonlót: Ha kritikával illetem a Fideszt és Orbánt ,hogyan következik ebből, hogy én egy mocskos, büdös, kommcsi bérenc vagyok???
Mert ha Őket csak imádni lehet régen rossz.
És aki ebben hisz, hangyányit elmebeteg a legjobb esetben is.
2010-ben Ők következnek mindenki megnyugodhat.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.01.26. 15:29:17


IIII49 Igazad van, szerintem, de gondold át mi lehet az oka annak, amit leírtál. Én úgy gondolom az, hogy 89-ben nem tudtunk tiszta lappal kezdeni: nem tudtunk, vagy képtelenek voltunk a tavaszi nagytakarítást megtartani.
Apropó, jön a tavasz... , de szép és tiszta, ne aggódjatok :) :( , nem lesz!

Tárgyilagos 2008.01.26. 15:32:18

Tisztelt Ember!
Nézzük meg kicsit távolabbról általában az igazságot. A mai fejlett "nyugati" demokráciák nagy többsége a gyarmati világrendszeren született és kirabolta a világot évszázadokon keresztül. Lásd ingyen munkaerő/rabszolga/, ásványi kincsek stb. Kérdezem, ha most Magyarországnak csak 20 évig gyarmata lehetne az USA, Anglia, Franciaország, stb. Micsoda szentségtörés ma ilyen gondolat igaz? Pedig ezek tények. Tény az is, hogy a mai Európai Unió nyugati részén létező országokat, szintén évszázadokon keresztül védtük a keleti hódítóktól.
Ez is tény.
Kérdés, hogy mikor fogják ezt nekünk megköszöni?
Megtették.
Mikor? Nem megyek vissza csak 1-2 évszázadot.
1948-49, 1905, 1945, 1956, 1990,
Nos miről is beszélünk? Ezek tények,45-ben ott hagytak bennünket az oroszoknak, cserben hagytak 56-ban, majd a szüleink verejtékes munkájával felépített országot 90-ben megint semmiért megvették. És most szemétlerakó telep vagyunk és minimálbéren profitot termelő nép.
Ezek is tények. Hogy vissza sírom a szocializmust? Nem!
Viszont az is tény, hogy a ma ismert kapitalizmus sem a tásadalmi fejlődés csúcsa/nagyon remélem/.
Viszont van egy nagyon fontos kérdés a magyarság szempontjából, mégpedig mikor jutunk el oda, hogy higgadtan, racionálisan, ésszerűen kezdünk el a sorsunkról gondolkodni/történelem a kuruc világ/ és nem csak érzelem vezérelve és ebben az állapotban sajnos most is csomó rossz döntést és megközelítést hozva a jövőnk szempontjából.
Lásd. 17 évvel ezelőtt nagy csinadrátával kivonulunk a volt SZU-ó piacáról ahova bementek a helyünkre és nekünk most újra kell ezt a piacot megszerni, mellesleg ebbe tönkrement a mezőgazdaságunk.
Sokáig lehetne a kérdéseket feltenni.
Én csak egyet kérdezek?
Kedves Honfitársaim. Mikor jönn már meg végre az eszünk és mikor fogunk már végre higgadtan az észerűségre is hallgatva összefogni és valóban a jövőnket építeni!!!

VOGAben 2008.01.26. 15:48:31

Ez Tárgyilagos volt.

ZöldszemM 2008.01.26. 17:04:44

"Lásd. 17 évvel ezelőtt nagy csinadrátával kivonulunk a volt SZU-ó piacáról ahova"
Sokat kell neked még tanulni, tájékozódni, hogy "tárgyilagos" légy !
A dicső Szu. egyszerüen nem fizetett, nem vonult onnan ki senki csinadrattával !


"megint semmiért megvették."
ez nagyjából stimmel, de megvenni csak azt lehet amit vételre kinálnak. És kik voltak a nagy kiárusítók ? na kik ?? -
hát a gyurcsány és a demszki csapata !!
tudod azok akik most vannak hatalmon !

Hoffy 2008.01.26. 17:32:02

Tudod reménykedő én 56 ban születtem. Ma sem sírok csak elmondtam a tényeket. Mivel az eggyik oldalról swáb a másik oldalról földbirtokos származék vagyok. Semmi esélyt nem kaptam. Eleve bűnösnek születtem. Többet dolgoztam és dolgozok mint te, de soha nem adtam fel az elveimet. Nekem már a nagyapám is értelmesebb volt mint te és a családod. Viszont apámtól mind ezt a jogot meg vonták. Én pedig már csak akkor éltettem volna ha el adom magamat. Nekem te ne papolj a 3 műszakról. Az nevezzük nevén, lopás volt. A cég pénzén a cég nyersanyagával szerzet pénzen gazdagodtatok. El hordtátok a közvagyont itt tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Igen alig volt Zsiguli, csak elvtársak tudták ki fizetni. Ne játszd a szentet, ha te kitudtad fizetni, most már mindegy, hogy minek nevezed magadat. Az átlag ember pedig csak panelba költözhetett nem szövetkezeti lakásba. tehát mondhatsz bármit te az elnyomó gépezet része voltál. Én viszont szellemileg már akkor is szabad. Bár ezt úgyse érted.

Hoffy 2008.01.26. 18:00:45

Még annyit reménykedő, hogy igen jelentkeztem az orvosira, de elutasítottak, hogy egy haza ellensége egy kapitalista bérenc ne is álmodjon erről. Utána egy ismeretség révén, el intézték, hogy Amerikába fel vettek volna, de ezt meg azzal akadályozták meg, hogy nem kaptam útlevelet. Tehát nem mindenki szerezhetett diplomát. Minimum olyan családból kellett származni, aki ha nem is értett egyet a párttal, de csendbe maradt. Az enyém nem ilyen volt, büszke is vagyok rájuk.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 18:39:58

"Nem értem ezt a fidesz elleni mérhetetlen gyűlöletet... A bűneik mértéke messze alulmarad az MSZP-SZDSZ népnyúzó politikájához képest."

nem lehet annál nagyobb bűnt elkövetni, mint egy rendszerváltási esély után visszatelepedni az emberek és a társadalom nyakára ugyanazzal a gőggel, a felelőtlenségnek és a politikai kulturálatlanságnak azzal a kultuszával, amit a most már láthatóan agyonfrusztált szíjártó-kövér és persze Orbán Vigyor-féle elszabadult hatalomvágy hozott vissza a sírból.

a kommunizmus áldozatait az veszi semmibe igazán, aki ettől fordítja el a fejét

ministráns (törölt) 2008.01.26. 18:43:45

Hoffy:

"Minimum olyan családból kellett származni, aki ha nem is értett egyet a párttal, de csendbe maradt. Az enyém nem ilyen volt, büszke is vagyok rájuk."

vétkesek közt meg cinkos, aki néma, vagy nem ?

hol is diplomáztak a rendszerváltás "hősei" (pardon, Gorbacsov ölebjei)

Hoffy 2008.01.26. 18:56:11

Igen ministráns sok diploma sokmindent el árul. És valóban cinkos volt az is aki néma ként élte az életét. Csak rendszerváltás után kezdték tömegek hangoztatni, hogy bezzeg én. De hol voltak akkor amikor pl. Március 15 én a kádár akarata ellenére fel vonultunk és a tetőkön géppisztolyos rendőrök voltak. Sehol várták a nagy lehetőséget amikor majd ők is beszélhetnek. Az ilyenekre tükörbe se néznek.

Hoffy 2008.01.26. 18:57:26

Bocsi (Az ilyenek)

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.26. 19:12:55

Hoffy,annyi helyesirási hibád van,hogy nem csoda,ha nem vettek fel az egyetemre,jobban jártunk volna,ha kapsz utlevelet!
Halvány fogalmad nincs arról,hogy mi a három müszak.
6-14-ig. 14-22-ig. 22- től reggel 6-ig dolgozol,össze-vissza minden badarságot irsz,alapvető dolgokról nincs fogalmad!!!

Hoffy 2008.01.26. 19:26:54

Reménykedő hiába reménykedsz. Ezt már el szúrtátok itt maradtam. Sajnos. Dolgoztam 3 műszakba is sokat. De ember maradtam és akkor sem adtam el magamat. Ne utólag mosakodj. Már úgyse leszel értékes. Három műszakban dolgozó becsületes emberek szegények maradtak. Aki meg nyalt, csalt, lopott, fusizott, az gazdagodott.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 19:39:03

"És valóban cinkos volt az is aki némaként élte az életét."

Te nem vagy tisztában a fogalmakkal.

Aerion 2008.01.26. 19:56:39

Kedves fiatal olvasók! Mikor az ehhez hasonló, a közelmúlt és a jelent politikai eseményeivel, személyiségeivel kapcsolatos blogokat olvassátok, amíg nem szereztek elég rutint a vélemények helyi értéküknek megfelelő, reális érékeléséhez, a véleményekben mindig az ellentétpárokat keressétek. Ezekhez gyakran a véleményeket megfogalmazók nyújtják a legnagyobb segítséget. Az értéktartalmak ellentétpárjain kívül a megfogalmazottak manipulációs szándékfaktora az, amit keresni érdemes. A jelzett technikával jellemzően a nemzetellenes érdekeltségű, globalista értékrendű liberál-fasiszták élnek honunkban. Egyesek balliberálisnak, szociál-liberálisnak is nevezik őket, de ezek nem baloldaliak, és főként nem szocialisták, soha életükben nem voltak azok, és nem is lesznek, de liberálisok sem, a szó jó értelmében, mivel liberalizmusuk társadalmi kifejeződése a fasizmus mintázatára hasonlít. De talán több is ez, mint hasonlóság. Példa a blogban van elég. Az alapséma a Kádár-rendszerrel szemben megfogalmazott pozitív/néha negatív kritika, de mindig olyan vetületben, amely a jelenleg regnáló, nyíltan nemzetérdek ellenes politikát folytató politikai tömörüléseket nem pusztán felmenti, hanem mint egyedül lehetséges alternatívát kínálja, nem véve tudomást arról, hogy ezen politikai oldal személyi reprezentánsai a Kádár-rendszer bizalmi emberi voltak, de sohasem említi, hogy gyilkosaivá lettek. Mert esetleg válaszolni kellen arra is, hogy miért szúrták le az apjukat.
Erre nem szeretnének válaszoni, mert kiderülne, hogy magukért, és nem a nemzet üdvéért tették.

zsarg.on 2008.01.26. 19:59:30

Utoljára!

A háború előtt minden sz.r volt itthon stb...,elnyomás, bezzeg a kádár.... elárolum, hogy a háború előtt, mindenhol elég sz.r volt, pl.: Párizsban a lakosság 40% lakott olyan lakásban amiben volt Wc.(Itthon 60%). Ennyi.

Hoffy 2008.01.26. 20:16:25

Igen de utána ez az arány meg fordult.

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.26. 20:36:15

HOFFY,délután még azt irtad,hogy albérletben laksz és nincs munkád.Most meg többet" dolgozol",mint én.
Sajnos én már nyugdijas vagyok,mert megbetegedtem.
Van ilyen.
Szivesen meghivnálak magunkhoz, hogy lásd hogyan élünk.Neked miért nincs családod?E
lég szomoru, hogy 51évesen nincs lakásod.Sokat dolgoztál, hova tetted a pénzed?
Gondolom nem küldtél soha egy fillért sem állami gondozott gyerekeknek,Rákos alpitványokba stb.,Szivbeteg gyerekek alapitványába?

ministráns (törölt) 2008.01.26. 20:43:53

"nem véve tudomást arról, hogy ezen politikai oldal személyi reprezentánsai a Kádár-rendszer bizalmi emberi voltak, de sohasem említi, hogy gyilkosaivá lettek. Mert esetleg válaszolni kellen arra is, hogy miért szúrták le az apjukat."

ennél nagyobb marhaságot még nem olvastam a neten

- egy nemzetellenes, globalista izé -

ministráns (törölt) 2008.01.26. 20:51:49

egy másik gyöngyszem:

"Az értéktartalmak ellentétpárjain kívül a megfogalmazottak manipulációs szándékfaktora az, amit keresni érdemes. A jelzett technikával jellemzően a nemzetellenes érdekeltségű, globalista értékrendű liberál-fasiszták élnek honunkban."

ja, vagyis ha a liberálfasiszták beleverik az orrunkat a saját hülyeségünkbe (ezt sajnos a "nemzeti oldal" helyett mondom, nekik nem erősségük az önkritika ugyanis), akkor máris mutassunk rá a manipulációs szándékfaktorra

"figyeljétek meg elvtársak az ellenség taktikáját"

szóval, nincs új a nap alatt

Hoffy 2008.01.26. 20:59:16

Tudod reménykedő a munkanélküli is meg kell, hogy éljen. Az albérletet is fizetnem kell. A feleségem be hapsizott és lelépet így nehéz körülmények közzé kerültem ennyi. De én nem kérek sajnálatot senkitöl. Nincs lakásom, meg hivatalos munkahelyem, de élek és igaz, hogy hét éve egyetlen napot sem nyaraltam. Fillérekért dolgozom és megélek. Ez van.

Viszont az elvemet nem adtam és nem adom fel soha. A kommunizmus csak ártott az embereknek, elrabolták a tehetősek vagyonát és attól kezdve a kommunista csöcselék lett a felső réteg. Aki velük egyetértett előre jutott aki nem az élhetett, aki pedig szembeszált az népellenség volt ahogy nekem egyszer a rendörszobán mondták, egy tüntetés után, amikor bevittek, az meg reménykedett és szabadeurópát hallgatott. Tudom ami most van az se jobb mert minden jellemtelen ember a hatalom közelébe meg változik. A hatalomba pedig szinte mind jellemtelen. Nem is érdekli őket, hogy ki hogy él. De akkor se sírom vissza a kommunizmust.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 21:04:23

egész pontosan ki sírja vissza itt a kommunizmust ?

Azért végezz el egy kísérletet:

mondjuk, egy vonaton kezdd el szidni a rendszert - gyurcsány takarodj és hasonlók. hamarosan lelkes partnereid lesznek és szólhat a kórus

de ARRA nem fogsz egy ideig rájönni, hogy a Magyar Kommunista Munkáspárt egy lelkes tagjával vagy éppen egy jobbikos-polgárikörös eszementtel karöltve váltjátok meg éppen a hallgatóságot és az országot természetesen

nincs sok különbség az "elveitek" között ugyanis

Hoffy 2008.01.26. 21:07:43

ministráns nem te vagy a pap, minek papolsz

Tárgyilagos 2008.01.26. 21:33:47

Tisztelt Emberek!
Hát erről írtam az előző levelemben, egymásnak esni, indulattól feltüzelve a saját nemzetünk másik tagját lenézve, minősítve, szitkozódni, véleményezni. Ismeritek?
Egyik kutya a másik eb.
A magyar kimagaslóan tehetséges, eszes. Lásd Nobel díjasok, technika-tudomány felfedezések.
Miért nem erre koncentrálunk? Miért nem a sok pozitív tulajdonságunkról visszük a hírt a világba?
Vegyünk példát a helyes jó megoldásokról. Lásd Spanyolország, Németország.
Mikor leszünk olyan intelligens, kulturált nép akit örökösen nem a múltban való élés és a széthúzás jellemez!!!

Hoffy 2008.01.26. 22:03:23

Tárgyilagos ez illúzió, mert a kommunisták és kiszolgálóik még most is élnek, nem is rosszul. Igen azt kellene tenni, de a fejétől bűzlik Magyarország is. Te most arról beszélsz, hogy ne foglalkozzunk a lecsúszott szegényekkel, ne érdekeljen minket az, hogy ex elnyomóink és fiaik a jelenlegi elnyomóink. Ne bajlódjunk a kisemmizett meg vetett dolgozókkal, majd kihal ez a faj. Akkor már senki nem fog emlékezni arra, hogy a felső 10 000 hogy is szerezte a vagyonát. Igen a Magyar tehetséges volt de addig amíg nem volt kommunizmus, ahol a tehetséges képzett embereket, ha nem tört be elnyomták. Az nem a lehetőségek ideje volt. Most az lehetne, de sok Nemzeti érték küzd az éhhalállal. Így nem egyszerű, a múltat tegyük rendbe és akkor ez a Nemzet újra életre kellhet. Egy sebet ha kezeletlenül bekötözöl, az be gennyesedik. Tegyük rendbe amit el mulasztottunk és álljunk új alapra.

Tárgyilagos 2008.01.26. 22:04:07

Kedves ZöldszemM!
Jellemzően valahol középen található az igazság.
Mi az alapvető gond?
A szocializmust le kellett váltani sok hibája miatt/ legnagyobb hibája, hogy az áll biztonság érzésével együtt, kényelemre, lustaságra nevelte az embert/, viszont az évtizedek miatt hátrányból, kell a versenyt felvennünk az erősebb gazdaságokkal.
Amit előzőleg európa szemére vetettem, most egy kicsit talán kiegyenlíti a számlát.
A legfontosabb véleményem szerint a legmaximálisabban kihasználni a konvergencia lehetőségét. Tanulni azoktól akik előttünk ezt sikeresen megcsinálták európában és követni a példájukat.
Renkívül fontos lenne, a vezetőinket a pártokat nekünk a népnek arra kellene rászorítani, hogy valőban velünk az országgal foglalkozzanak és ne a saját birodalmukat építsék, és ne bennünket ugrasszanak egymásnak. Miért tudják ezt megtenni? Mert megtanulták a politika csinálást, és ismerik az oszd meg és uralkodj összefügést. Mi rövidlátó-kuruc- emberek egymással foglalkozunk az helyett, hogy őket kényszerítenénk szinvonalas ország vezetésre és és a magyar nép felemelkedésére.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:06:18

Hoffy:

talán a kérdésre válaszolnál

vagy ez is olyan "elvszerűség" ? kitérni előle ?

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:07:11

"Egy sebet ha kezeletlenül bekötözöl, az be gennyesedik. Tegyük rendbe amit el mulasztottunk és álljunk új alapra."

helyes, olvass Ady-t

Hoffy 2008.01.26. 22:16:14

Tudod ministráns te nem kérdeztél, véleményt mondtál, hanem latinul miséztél. Azt meg nem értem.

Hoffy 2008.01.26. 22:17:21

Ja adit soha nem szerettem. Én Petőfin nevelkedtem.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:33:31

értem, "adi" ... így

(ilyenkor csapkodják a térdüket a magyarul is értő környékbeliek)

Hoffy 2008.01.26. 22:38:02

adit csak kisbetűvel, mert egy öngyilkos mi mást érdemel.

Tárgyilagos 2008.01.26. 22:41:06

Kedves Hoffy!
Egyetértek veled, hogy köztünk élnek, viszont az új politikai elit is megbukott a vizsgán
Mit csináltak ők is, a saját birodalmukat építették fel és nem az országgal a néppel foglalkoznak.Mi hogy kezeltük volna olyan kérdést, ha mi indítjuk el a fasizmist, vagy a kommunizmust a világban?
A Fideszt és vezetőit történelmi felelősség terheli azért amit elhibáztak 1988-2002 között.
Mivel ők tiszták voltak, olyan lehetőség volt a kezükben, ha nem a saját zsebüket kezdik el tömni és szintén vagyont felhalmozni, akkor társadalmi konszenzust értek volna el és magyaroknak pédát mutatva, hitett adva, akár évtizedekre bizalmat kaptak volna a néptől.Sajnos hibáztak és ennek valamennyien érezzük a hatását.
Véleményem szerint, le kellene az egész politikai elitet cserélni, de ez sajnos nem megoldható ezer praktikus ok miatt, de ha ez így van legalább rá kellene venni őket, hogy a népet szolgálják.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:43:55

szépen haladunk, nincs itt szükség semmilyen "szándékmanipuláció"

világos, akkor vegyük is ki az irodalmi tananyagból ?

Ady, mint öngyilkos ?? :-/

te Hoffy ... neked talán román érettségid van ?

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:45:14

"szándékmanipulációra"

szóval, erre nincs szükség, a "nemzeti oldal" önellátó

Hoffy 2008.01.26. 22:50:52

Az Ötvösön érettségiztem, de ez nem lényeges.
Ide figyelj te katolikus én nem vagyok hajlandó egy bálványimádóval társalogni. Ti se vagytok jobbak mint a kommunisták. A reformáció volt az ahol élet kezdődött.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:53:48

Mármint az Eötvös-ön ?

Melyik életrajzban olvashatnék Ady öngyilkosságáról, megtisztelnél, ha adnál rá linket.

Tárgyilagos 2008.01.26. 22:58:01

Hoffy
Miért vagy ilyen indulatos?

ministráns (törölt) 2008.01.26. 22:58:07

magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/ady/aeelet1.htm

(Ady ...) Középiskolai tanulmányait a nagykárolyi piarista gimnáziumban és a zilahi református kollégiumban végezte.

Namost, akkor hol rontották el szegény költőnket ? A katolikus piaristáknál, vagy később a reformátusoknál ?

Hoffy 2008.01.26. 23:00:47

Bocsi összekevertem józsef attilával Adyt elnézést. De nem változtat semmin akkor is Petőfit szeretem.

Hoffy 2008.01.26. 23:03:50

Nem vagyok indulatos de én most is dolgozom, nem érek rá egy bálványimádóval társalogni. Nekem a számítógép munkaeszköz nem szórakozási. Útálom is nagyon.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 23:07:25

ja, hát akkor József Attila

akkor hát mi legyen a költészet napjával ?

ministráns (törölt) 2008.01.26. 23:13:36

Hoffy, egy Kádár topicban vagyunk.

Itt vagy te, elvszerűséggel, nemzeti érzület, meg minden ...

Közben meg, nagy nyilvánosság előtt szégyent hozol a magyar kultúra, oktatás értékeire, ilyesmi, és még büszke is vagy rá.

Nemde te tolod a kádárizmus szekerét éppen ?

Tárgyilagos 2008.01.26. 23:25:28

Hoffy!
Kiszáltam ez nem szinvonalas vélemény csere.

ministráns (törölt) 2008.01.26. 23:41:13

OFF:

azért azt megnézném, hogy valaki 4 éven keresztül jár egy gimnáziumba, amit Eötvös Józsefről neveztek el, a folyosón naponta szeme elé kerül a névadó képe, szobra, akármi ...

és ezek után Ötvösnek írja.

vagy nálad ez is bálványimádás, azért nem olvastad soha a nevét a kép alatt ?

Hoffy 2008.01.27. 07:25:10

tudod bálványimádó, én is tudom, hogy, hogy kell írni, de nem érdekel. Vannak az életbe fontos és kevésbé fontos dolgok. Számomra egy ember értékét, nem az adja meg, hogy ki hogy ír helyesen! Ez lényegtelen részlet. A végeredmény az, hogy mindenki úgy is földalá kerül és senkit nem fog érdekelni, hogy milyen helyesen írt. Amennyiben jelentéktelen volt az élete, az utókor azt se tudja, hogy élt. Ha viszont tett valamit a hazájáért, az emberiségért, akkor esetleg megmarad a neve. Lesz aki emlékezni fog rá. Az eszement bölcselkedő emberek maguk előtt nagy mondásait, senki nem fogja figyelembe venni. Tehát amiröl te itt dumálsz az engem egyszerűen nem érdekel. Ez a helyesírási duma a kommunizmusba volt hangoztatott szöveg. A mai fiatalokat becsülöm mert ezt kezdik felrugni, sms meg emailekbe. Persze én tisztelem azokat is akiknek ez annyira fontos, ám legyen, de legyen benne annyi korrektség, hogy fogadja el engem ez nem érdekel, számomra ez nem érték.
De azért mejegyzem, te nem csak a föld alá kerülsz hanem a pokolba, mert bálványimádó nem jut a Menybe írja a Biblia.
Veled tényleg nem fogok társalogni.

ministráns (törölt) 2008.01.27. 12:04:42

"Ez a helyesírási duma a kommunizmusba volt hangoztatott szöveg."

na, megint működött a manipulációs technikám.

ministráns (törölt) 2008.01.27. 12:11:03

Széchenyi István nevét is kisbetűvel írod ?

tudod, ő is öngyilkos, meg minden

meg nyilván az sem tetszene neked benne, hogy holmi kiművelt emberfők sokaságáról beszélt nemzetügyben

az meg olyan kommunista valami, amint most megtudhattuk valakitől, aki azt sem tudja, milyen iskolába járt

Hoffy, mégegyszer: erkölcsi ítélkezést nem lehet békaperspektívából folytatni, mert csak népszerűsíted, amit látszólag megtagadsz (?)

ZöldszemM 2008.01.27. 19:06:04

na akkor ne egymással, hanem a kádárral foglalkozzunk !

Jó tiz éve a KÖKI -n jöttem vidékről és látom két szivar valami aláírás félét gyüjt. Közelebb megyek hát látom "kádár alatt jobb volt" hivó szó alatt valami ivekre gyüjtenek, tán csak nem feltámasztani akarják a vén zsiványt.
Odalépek - mondom "én is írnám alá !"
látom megörül a két vén szivar (én is vén vagyok).
Megkeresem a sort majd bevésem : "Kádár gyilkos volt", hátrébb 2 lépés (védő állás).
Örülnek egypercig a szivarok, de mikor feltesz az egyik a szemüveget, látom elkomorodik - és nem harcias - hanem mintha meggyőzni akarna.
Nem tudom miről csevegtünk, lényeg magyarázom nekik a 'szeretett' kádáruk alatt nem gyüjhettek volna aláírást más célból. Aztán láttam nem értették 'szegények' a lényeget, valószinű elmúlt ifjúságukat siratták.
Ja a napokban egy újabb aláírásgyüjtés (van most bőven).
Látom az eü. privatizáció ellen gyüjtenek. Megint odalépek - közben mondom: komcsiknak nem írok alá - figyelesebben nézem , hát látom a Türmer mester brossúráit az asztalukon. No mondom a sokban nem értünk egyet, de most kivételesen egy platformon vagyunk, aláírok nekik, sőt jó munkát sok szerencsét kivántam majd húztam el.
Ezek már fogatlan vének !!
Nem úgy az átmentő rabló banda, élükön a kádkövessel !

Aerion 2008.01.28. 09:44:57

A jó liberál-fasiszta nosztalgiát érez a Kádár-rendszer után, mert akkor jobb volt. 3.60 Ft volt a kenyér, egy bélás a buszjegy, 1.50 a tej és 2.60 a lecsókolbász, 5 Ft a benzin literje, olcsó volt a gyógyszer, általános a társadalombiztosítás, mindenki dolgozhatott és nyáron eltölthetett 1-2 hetet a Balatonnál. Kész paradicsom. Erről jut eszükbe, hogy paradicsom nem mindig, volt, se banán, se hús, se tej, se kenyér, se szabadság. Márpedig az nagyon fontos. A szabadság. Liberális alapérték, hát szabadság, az nem volt, ez is nosztalgia ám, mert ma bizony van szabadság, vagyis ma jobb, mint akkor. a jó liberál-fasisztát nem érdekli, hogyan tartották fenn a rendet a Kádár-korban, az sem érdekli, hogyan született a rendszer - e tekintetekben csak azzal foglalkozik, ami 'van', és azt vallja, minek a múlttal foglalkozni, ha itt van nekünk a jövő. Foglalkozzatok a jövővel! A jövő a következő kulcsmomentum. A jövő csak akkor lesz élhető, ha nem lesznek közöttünk a hitlerista nácik és nem lesz antiszemitizmus és szeretni fogjuk a cigányokat, állítják. A kívánalmak validitás tartalmát nem vizsgálják, mivel nem az a fontos, hogy ezek legyenek, vagy ne legyenek, hanem az a fontos, hogy ezen célok biztosítása politikai eszköz hatalmuk továbbéléséhez, uralmuk gyakorlásához. Ezzel párhuzamban csak egyirányba néznek, mivel valóban fontos, hogy ne legyen cigányellenes hangulat, de az már nem fontos, hogy a cigányok körében ne legyen magyarellenes hangulat. Hasonlóképpen a környező államok népeihez, román, szlovákellenes hangulat, értékelés ne legyen, de az nem lényeges, hogy a szlovák és román magyarellenesség van. Azt tolerálni kell, 'nehogy elmérgesedjenek a külkapcsolatok'. Ebben a vonatkozásban az érveléstechnika a lényeges: az állásfoglalások minden esetben a magyarral szembeni értékek és célok tolerálását ajánlják a magyarral szemben, még akkor is, és pláne akkor, ha ez kifejezetten a magyar érdek sérülését jelenti. Mert a magyar értékekkel szemben intoleránsak. De miért intoleránsak? Mert értékcéljainak nincs magyar vetülete, üres, hiányzik belőlük a magyar érdek iránti elkötelezettség, és nem azért, mert azt valami fasiszta, zsidó és cigányellenes attitűddel magyarázzák, hanem azért, mert tényleg üres a helye az értékrendszerükben. A zsidó és cigányellenesség csak interpretatív értéktartalommal való feltöltés, nem pedig magától értetődő módon önszerveződő értéktartalom.

Verbalis Inkontinencia 2008.01.28. 13:56:39

Ez szerintem a Gustáv Husák még hajjal v parókában. Sztem a Kádár jófej volt hozzá képest.
Jó sok a komment, belenézek...

Verbalis Inkontinencia 2008.01.28. 14:12:47

Kár volt.
Úristen.
Nektek a polidilin a helyetek.

ZöldszemM 2008.01.28. 16:17:07

Akkor fejezzük be ??

ministráns (törölt) 2008.01.28. 20:01:48

Jézusom, megint az Aerion "szellemi" (hosszantartó, súlyos röhögés) hasmenése ...

"Ebben a vonatkozásban az érveléstechnika a lényeges: az állásfoglalások minden esetben a magyarral szembeni értékek"

az már nem zavarja, hogy saját korlátoltságából indul ki

ministráns (törölt) 2008.01.28. 20:11:36

Ez az Aerion vezércikkeket írhatott Ceausescunak, a jobb sorsra érdemes erdélyiek pártsajtójában (Utunk) olvastam ilyen sablonszerű, automatával generált, önkielégítő okfejtéseket.

Tárgyilagos 2008.01.29. 11:20:07

Tisztelt Emberek!
Az előzőekben írt véleményemre reagáljon már valaki, számomra fontos lenne a visszajelzés, teljesen rosszul látom? köszönöm.

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.29. 11:58:52

"Tárgyilagos" egyetértek Veled,de mi a megoldás! Azt hiszem Te sem akarsz egy másik 56-ot?
Mi, akik nem a politikában tevékenykedünk azonkivül, hogy arra szavazunk a választásokon,akitől azt reméljük, hogy FELEMELI MAGYARORSZÁGOT gazdaságilag,kultura,mezőgazdaság,ipar stb .Van valami jó ötleted?Igazad van, annyi tehetséges magyar volt,van és remélem egyre több lesz.
Valamit mégis "elkurtunk" !!!!

ministráns (törölt) 2008.01.29. 16:43:29

Tárgyilagos:

A politikai "elitet" lecserélni nem lehet, mert ők mi vagyunk valójában, olyanok, amilyenek.

és Fodor Gábornak igaza van: "Amelyik politikus szépeket mond, az hazudik."

valamint Ágh Attila: "ha már a politikusok is kezdik elhinni azt, amit mondanak, az már tragédia."

Szeretni egyik pártot sem kell sem kell, és nem is lehet (lásd fent), de valamelyikre szavazni illik, muszáj.

Én pl. arra, amelyik bevállalja a piszkos munkát, ha kell mások helyett is, tudva azt, hogy egy következő választáson rajtaveszthet. (Bokros csomag, és ami most is megy.)

A "rendszerváltók" semmit, de semmit nem vállaltak be, ehhez képest Kádárék menekülése a hitelekbe csak nevetség.

Hoffy 2008.01.29. 18:21:31

Tárgyilagos

Ezt írtad "Véleményem szerint, le kellene az egész politikai elitet cserélni, de ez sajnos nem megoldható ezer praktikus ok miatt, de ha ez így van legalább rá kellene venni őket, hogy a népet szolgálják." Igen mindegyiknek maga felé hajlik a keze. Egyetlen dolgot lehet tenni, rákényszeríteni, hogy vegyék észre, hogy ők vannak értünk és nem fordítva. Ezt pedig nem erőszakkal, hanem megszervezett polgári engedetlenséggel. Ugyanis a kormánytól várható el, hogy úgy vezesse az országot, hogy abból az állampolgárnak biztosítva legyen az életfeltétele. Sőt előbbre jusson. Az ellenzéktől nem várható el semmi neki ellenzékként kell viselkedni ez normális. Az már viszont más kérdés, hogy a jelenlegi ellenzék se a z állampolgárok érdekében tevékenykedett amikor hatalmon volt. Tehát mint mondtad leszerepelt.

ministráns (törölt) 2008.01.29. 20:33:47

Halál a kádárizmus minden kommunista "csecsszopójára" !

Éljenek a nemzeti csecsemők !

www.mr1-kossuth.hu/index.php/HIR/Magazin/Lehet-e-csecsemo-a-csecsszopobol-a-szobron.html?mr=1

aranyhaj.blogspot.com 2008.01.29. 21:08:11

Ministráns:
Mukk! (Már hogy teljesüljön a művész kívánsága...)

Egyébként a vers szövegét valóban nem lett volna szabad megváltoztatni. (Ha a szobrász fantáziája kicsit túlfűtött, arról nem Radnóti tehet.)
Engem is zavar pl. egy Jókai-regényben, ha az "érthetőség" kedvéért "modernebbre javítják" az eredeti szöveget. Tudta azt a szerző, hogy hogyan kell írni...

aranyhaj.blogspot.com

ministráns (törölt) 2008.01.29. 21:59:08

Kedves Aranyhaj !

Vedd feddésemet ...

Melocco művész úr "két mukkot" várt volna el, akkor mi ez a fukarság, ha már ?

Egyébként mukkoltak neki a komor arcú nemzetiek a szoboravatáson, hamar megszokja az ember a jót.

Tárgyilagos 2008.01.29. 23:22:41

Hoffy
Egyetértek veled, kulturált polgári engedetlenség ez lehetne a megoldás. Kérdés, hogy nálunk végig lehetne-e vinni ilyesmit. nézd meg az megjelnő írások stílusát.
Más.
Arra jöttem rá, semmi nem változott a 90 előttihez képest. Ma is teljes kontra szelekció van, a legkisebb önkormányzatokban is hajbókolók, egyéb területeken sikertelen emberek gyülekeznek.
Értelmes, sikeres ember teszi a dolgát és nem az üléseken anyázik.
Írok két tipikus esetet
Egyik ismerősömnek az ismerőse Orbán Viktornak kollegista társa volt, az egyetem alatt szoros kapcsolatuk volt, majd a diploma után az ismerősöm a gazdaságban helyezkedett el és sikeres lett, volt neki egy pályázata egy pár évvel ezelőtt és eszébe jutott Viktor és felkereste egy kis támogatásért.
Az első és egyetlen kérdés felé az volt, hogy melyik színű csapatban vagy. Nem értette a kérdést, majd mikor nem volt hajlandó erre nyilatkozni azonnal megszakították az audenciát.
Más.
Szakszervezeti tömörülés évek óta pereskedet a régi szakszervezeti vagyonból őket megillető rész miatt, majd nem régen kaptak pár 10 millió forintot és mivolt a jól megérdemelt munka jutalma, gk-kat vettek rajta és a vezetők ezt használják sajátként és pár év múlva majd megveszik valami jelképes összegért.
De ugyenezt a másik oldalról is lehetne sorolni a végtelenségig.
Én megmondom őszintén a nagyhangú pártosokot kikerülöm mert undorodom tőlük, igazi teljesítményt nem képesek letenni, ez helyett beállni a csordába és a vezéreket csaholni ez a magyar valóság.

\\\"Reménykedő \\\"?! 2008.01.30. 06:50:16

Hoffy,mostmár egészen jól fogalmazol,belejöttél at irásba.Az a gyanum, hogy csak én szólók hozzá.A többi hozzászólás egy számitógépről jön???!!Nemdebár???!!
Lehet személyesen megismerkednénk,egész jó fej vagy,mint ahogy az elején gondoltam!
Szerintem eleinte direkt hülyeségeket irtál, hogy kicsikard a hozzászólásokat.További szép napot!!!!

ministráns (törölt) 2008.01.30. 19:21:38

pfuj !

„Csapody szerint a magát kereszténydemokrata, jobboldali pártnak tartó Fidesznek el kellene döntenie, hogy valójában milyen politikát képvisel: a jobboldali értékek mentén akar haladni, vagy felrúgva a versengő többpártrendszer demokratikus alapelvét, az egypárti kádári rendszer restaurálására törekszik?” – olvasható az MDF csütörtöki közleményében.

találos kérdés:

Munka, Család, Biztonság

kinek a brossurájából ?

süti beállítások módosítása